Diari de lectura
NOM: Ana Navarro Martí
ASSIGNATURA: Valencià: LLengua i LIteratura
CURS: 1r de Batxillerat
Número de sessions: 5 de classe i la resta és treball inidividual a casa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DESCRIPCIÓ
L'activitat pretén que la lectura trimestral obligatòria de l'assignatura siga entretinguda, engrescadora i significativa. A partir de la lectura de la novel·la Les cendres del cavaller, de Silvestre Vilaplana, han de crear un diari de lectura visual en què expliquen els aspectes que els resulten més interessants de l'obra. Dia a dia, mentre van llegint l'obra, van connectant-la al seu entorn: lliguen el que lligen amb la música que escolten, amb els productes audiovisuals que solen veure, amb les lectures prèvies... i creen un treball visual que englobe la seua vivència individual amb la lectura.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROPOSTA DIDÀCTICA
SESSIÓ 1
- Per a aquesta primera sessió, tots porten llegits els dos primers capítols de l'obra.
- Han portat fotografies d'actors o actrius que considerarien aptes per representar els personatges de l'obra a la gran pantalla. Cadascú argumenta i explica la seua proposta.
SESSIÓ 2
- A casa, han continuat la lectura.
- Exposen la tipografia que han elegit per al seu treball i el quadern físic en què el duran a terme. N'argumenten l'elecció.
- Dediquen la sessió a iniciar la portada.
SESSIONS 3 I 4
- Dues sessions lliures de classe per dur a terme la tasca amb la guia del professor, que aportarà colors, imatges, dibuixos...
- Han de crear, en finalitzar l'obra, un esquema final que explique els aspectes més rellevants de la lectura, allò que passa.
SESSIÓ 5
Exposició a classe dels treballs mitjançant presentacions individuals.
Comentarios
Publicar un comentario